ZamknijMenu

Jak się przygotować do sesji wizerunkowej?

Co to jest sesja wizerunkowa marki?

Przede wszystkim wyjaśnijmy czym jest sesja wizerunkowa Twojej marki?

Jako właściciel firmy jesteś jej twarzą. Na wizerunek marki składają się Twoje usługi, doświadczenie, to jak działasz. Ale też to jaki jesteś, z czym się kojarzysz, jakie uczucia wywołujesz wśród klientów swoją osobowością, produktem czy usługą. By pokazać się z najlepszej strony, potrzebujesz profesjonalnej sesji, która utożsamia i reprezentuje to wszystko co jest dla Ciebie ważne w biznesie. Zdjęcia mają być obrazem Twojej firmy na zewnątrz.

Sesja zakończona sukcesem, wymaga pewnych przygotowań. Postaram się dzisiaj omówić najważniejsze z nich.

1. Do czego wykorzystasz zdjęcia z sesji wizerunkowej?

To jedno z najważniejszych pytań przed przystąpieniem do planowania sesji. Zdjęcia możesz potrzebować na stronę www, social media, ulotki, foldery, wizytówki, plakaty, roll upy.

Inne zdjęcia wykonamy na stronę internetową, gdzie potrzebujemy dużo portretów i ujęć w poziomie, a inne do postów np. na instagram.

2. Co chcesz przekazać zdjęciami?

Tutaj zapytam Cię jakie usługi/produkty sprzedajesz? Kim jest Twój idealny klient? Jaki jest Twój styl? Jakich zdjęć pragniesz? Ich styl może być bardzo różny: zabawny, poważny, elegancki, zachęcający, silny, artystyczny, luźny, jasny i przejrzysty, ciemny i nastrojowy, kolorowy, itp…

Czy wykorzystasz je do nadchodzącej kampanii, a może chcesz przybliżyć kulisy Twojej pracy?

3. Stwórz tablicę inspiracji

Najprościej będzie do tego wykorzystanie PINTERESTA. Możesz poszukać inspirujących sesji w podobnym stylu, dobrać kolory, tekstury, wygląd wnętrz, pozy, podobną garderobę, estetykę. Taką tablicę możemy dzielić między sobą i razem dodawać i komentować inspiracje. Wielokrotnie korzystałam z tego narzędzia przy projektowaniu sesji wizerunkowej.

Fotografia Julita Pająk

4. Zaplanuj garderobę

Ustal z fotografem kolory przewodnie sesji wizerunkowej, postaraj się dopasować do nich swoją garderobę. Na zdjęciach gdzie pojawia się mnóstwo kolorów, panuje bałagan i są mało czytelne.

Do zdjęć zawsze sprawdzą się klasyki. Klasyczna moda nigdy się nie zestarzeje, obojętnie jakie będą trendy.

Wybieraj kolory Twojej marki i te pasujące do nich. Dodatkiem zawsze może być biel, delikatny beż, itp.

Pomyśl też o tym, w czym chodzisz na co dzień w pracy i jaką garderobę już posiadasz. Dopasują ją do pory roku, rodzaju sesji – wewnątrz, na zewnątrz.

Jeśli prowadzisz biznes kreatywny, wiadomo, że ubierasz się inaczej niż prawnik z kancelarii, gdzie obowiązuje surowy dresscode. Pomyśl o tym planując garderobę.

5. Zrób listę potrzebnych gadżetów.

Mam tutaj na myśli: Tablet, telefon, notes, długopis, laptop, świeże kwiaty, filiżanka z kawą. Te wszystkie dodatki sprawią, że sesja nabierze indywidualnego charakteru.

Jesteś architektem? Zabierz plany projektowe – będą super dodatkiem. Malarką? Kilka obrazów w tle i pędzle to świetny pomysł!

6. Bądź punktualny i ciesz się sesją!

Jeśli wszystko wcześniej odpowiednio zaplanowałeś, nie pozostaje nic innego jak cieszyć się momentem sesji. Na początek zadbamy o Twój wizerunek: makijaż i fryzurę. Pomogę Ci w ostatecznym wyborze garderoby i dodatków, a także co bardzo ważne, powiem Ci co robić i jak ustawiać się do zdjęć. Mimo pozowania, zdjęcia wyjdą naturalnie i profesjonalnie.

TUTAJ możesz podejrzeć kilka sesji jakie wykonałam.

Jeśli już wiesz jak się przygotować, czekam na naszą wspólną sesję! Napisz do mnie.

Dodaj komentarz

Twój emailnie jest<\/em> publikowany ani udostępniany Pola wymagane są zaznaczone *

Hej!

Na blogu znajdziesz najnowsze sesje i projekty, które tworzę. Możesz tu również znaleźć informacje o tym jak przygotować sie do sesji.

Zapraszam!

Tu mnie znajdziesz

#PROJEKT Lustro

#projektlustro#PROJEKT LUSTRO

Projekt #15historii

Prawo autorskie

Wszystkie zdjęcia i teksty na stronie są objęte prawem autorskim. Kopiowanie, powielanie i rozpowszechnianie ich bez mojej zgody, naraża Cię na prawne konsekwencje. Proszę szanuj moją pracę.