Witajcie!
Kilka razy zabierałam się do napisania tego wpisu i za każdym razem wychodziło mi jakoś za sztywno i za poważnie. I chociaż temat przecież nie jest łatwy i błachy, to kolejne podejście będzie inne 🙂
Czym kierujecie się przy wyborze firmy do współpracy, oglądając sklep z rękodziełem, zaglądając na stronę makijazystki czy kogokolwiek innego, kto chce Wam coś sprzedać? Ja jestem wzrokowcem i jeśli czyjaś strona, fanpejdż lub reklama od razu nie zwrócą mojej uwagi, uciekam i szukam dalej. Nie wszyscy sobie chyba zdają sprawę z tego jak ważny jest nasz wizerunek w sieci i poza nią. Jak liczy się i wyróżnia nas od innych ta cała otoczka, którą tworzymy wokół swojej marki.
Na świecie są tysiące podobnych biznesów i by się z nich wyróżnić potrzebne jest to coś. Myślę, że jedną z ważniejszych rzeczy jest przemyślany i spójny wizerunek. A co to dokładnie znaczy? Dla mnie przede wszystkim konsekwencję, charakter, styl, poziom. To te cechy, na które ja zwracam uwagę serfując w sieci, zalewana tysiącami obrazków i tekstów. Te najlepsze od razu zwracają moją uwagę, mało tego, często zostaję im wierna.
Dzisiaj macie wiele możliwości, by tego dokonać. Profesjonalna strona, projekty graficzne, przemyślana strategia. Dużym ułatwieniem przy projektowaniu i przeniesieniu na wyższy level działalności umożliwi Wam wykorzystanie profesjonalnych zdjęć stockowych. Nie ważne czy posiadacie umiejętności i potraficie je sami zrobić, czy kupicie gotowe pakiety w internecie lub specjalnie stworzony dla Was zestaw. Gwarantuję Wam, że efekt będzie oszałamiający! A ja dzisiaj zdradzę Wam kilka pomysłów jak je wykorzystać:
-
Strona internetowa.
Użyjcie stocków przy jej tworzeniu. Takie zdjęcia na pewno dodadzą jej charakteru i profesjonalnego wyglądu. Wasza strona, to internetowe biuro, Wasza wizytówka. Jeśli nie podoba mi się czyjaś strona, uciekam z niej gdzie pieprz rośnie…
-
Social media.
To one królują w ostatnim czasie. Na nich opartych jest i prowadzonych wiele biznesów. Dzięki nim skupiacie swoich obserwatorów, wiernych czytelników, fanów. Wyjdźcie im naprzeciw i zróbcie piękne nagłówki, użyjcie jasnych, czytelnych i eleganckich zdjęć w postach. Instagram niech będzie odbiciem Waszego stylu, a nie zbitkiem przypadkowych zdjęć z imienin cioci, placu zabaw z dzieckiem i produktów które usiłujecie sprzedać (cofam plac zabaw jeśli handlujecie pieluchami ;).
-
E-mail.
Niech osoba po drugiej stronie monitora zostanie przez Was zaskoczona i oczarowana po otrzymaniu maila. To jest takie proste i tak niewiele trzeba. Spersonalizujcie swoją wiadomość, opatrzcie ją elegancką grafiką, podpisem. Ktoś kto przeczyta od Was takiego maila na pewno poczuje, że ma do czynienia z kimś świadomym swojej marki i profesjonalnym.
-
Drukarnia.
Wasze umowy, ulotki, foldery, wizytówki, papier firmowy…. i wszystko inne co przyjdzie Wam do głowy, powinny stanowić jedność ze stroną, social mediami, mailem itd… Wykorzystajcie na nich podobne grafiki, zdjęcia. Napisy w tym samym stylu. Sprawcie, żeby to wszystko składało się na jeden spójny obraz Waszej firmy
-
Produkty elektroniczne.
Tworzysz e-booka, cennik, pdfa, newsletter? Wykorzystaj w nich stocki. Konsekwencja… już pewnie wiesz o co mi chodzi?
Konkurencja nie śpi ale Wy możecie być o krok do przodu! Wybierajcie zdjecia, które oddają to jacy jesteście. Mają pokazywać Wasz gust, charakter, to co lubicie. Wyraźcie siebie. Świat jest pełen nijakości, jeśli bedziecie jacyś i to jeszcze w piękny sposób, wygraliście!
Przychodzą Wam do głowy jakieś ulubione firmy, które mają to wszystko o czym tutaj piszę? Chętnie je poznam. Ja mogę rzucać nazwami jak z rękawa:
Pani Swojego czasu, Czary z Drewna, Anita się nudzi, Margo Hupert Art. Zajrzyjcie i zobaczcie o co mi chodzi…
stocki, flatlay, stylizowane zdjęcia, blog, social media, fotografia, fotograf kraków, Fotografia Julita Pająk, marka, biznes, branding.
Zgadzam się z Tobą w 100% i chyba dlatego też zaglądam tutaj bo podoba mi się styl Twoich zdjęć 😉
Bardzo dziękuję za miłe słowa i zapraszam!!!
[…] Pomyśl o tym jak wygląda Twój blog. Pamiętaj, aby wszystko stanowiło jedną całość – więcej o brandingu pisałam tutaj. Myśl o takich rzeczach jak paleta kolorystyczna, grafika, czcionki… Pamiętaj, że to co widzi […]